Sunday, October 01, 2006

東京 And Such Like




What with being back in the old country (あいるらんど) and several other things (さまざまな 物), blogging time has been thin on the ground. Was in Tokyo (東京) this weekend for the second time this month for Gaelic training. As I struggled and failed to keep lunch down pitchside, I wondered what the heck it was all about.  Will find out next month in Shanghai, at the Asian Gaelic Games. We have a good panel but are (多分) a few ボール short of a トレーニング セシオン ag an am seo. Currently writing an essay on Flann O' Brien and V.S. Naipaul, which is keeping the head (頭) ticking over. School continues. I mo Junior High School, bíom I gcónai ag arguáil leis na muinteóiri. Níl a lán suim acu i bheith ag múineadh in an módh ina bufuil suim agam - ag baint usáid on ceol agus an craic, and using English as first language scenarios, rather than translating for the students all the while. Anyway, it was the school festival 中学校文化祭 there last Friday. I was delighted よころびました that one class put on a play about their English class, and sure wasn't I in it! Not me, but one of the kids dressed up and playing me in a red t-shirt and massive 'fro, guitar in hand! I was, as the saying goes, 感動しました! 今 の天気は -雨が降っている。台風13は強かった。あの  時に、九州にいましたので、大雨みました。日本の一番大きな 旋風がありました。電車がくつがえました。しかし、九州の 観光は、 すごい よかった で す。さいきん、写真機は、’病気’ に なりました。フィルムをとるはまだできるけど、写真をとるはできません。残念です。先週の金曜日に、 Therese 様 と McLoughlin's アイリシュ パっブで コンサート しました。僕は、ギターと ピアノをひきました。Therese は ギターと バウローン(伝統的な アイリシュ ドラム)をひきました。 みんなは、楽しみました!

No comments: